Nejnovější komentáře

Autor: Petr Černocký22.01. 13:13
Autor: Petr Černocký22.01. 13:11
Autor: Karina13.01. 10:20

BB - najdi si svou akci...

<Březen '24>
poútstčtsone
 1 2 3
 4 5 6 7 8 910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
     závod      promítání      koncert      přednáška      ostatní      párty      dětská akce      víc akcí

Boulder Boj 2024

praha

16.07.2014 08:27

Přelezy týdne VIII.

Osmý Přelezy týdne. Počasí opět útočí na zrušení této rubriky, ale nemá šanci :) Pršet si může jak chce - přelezy prostě budou. Stále se mi nedaří spojit s pár aktéry, kteří jsou na výjezdě a stopro bombí. No alespoň tak roste materiál na nějaký příští přelez číslo. Rád bych vyjádřil velký dík všem kdo do přelezů píšou. Je to super! Parádní motivace pro nás ostatní. Rozhodně to není z mého pohledu chvástání či vytahování a je moc prima, že se nebojí jít s kůží na trh. Chápu, že není občas jednoduchý informace pustit ven, ale počkejte za pár let jak se na to rádi zpětně kouknete :)
Tak copak se to všechno stalo v minulém týdnu? Jdeme na to!

O největší pumelenici a navíc světovou se opět postaral Ajdam. To je prostě zabiják :) a moc prima, že si s ním člověk pokecá česky. No, ikdyž teda zrovna u něj už není skoro problém si s ním pokecat v kterémkoliv jazyce...

Adam Ondra TCT 9a OS! a La Prophétie Des Grenouilles 9a na druhý pokus!
Světový pohár v obtížnosti je pro Adama zatím zakletý, ale všichni moc držíme palce, že se to odblokuje a svět pozná zač je toho Adam :)

"Do Chamonix jsem přijížděl s parádním pocitem, že forma snad konečně vyladěna a dost jsem se těšil. V první kvaldě jsem ale jednu oblinu chytil na bočáka, jak byla čárka, ale vůbec mi to nebralo. S vypětím sil jsem nějak přibral a nemohl nic dělat. Všichni ostatní to brali na backhand, stavěč mi později řekl, že tam byla nějaká schovaná lišta vevnitř a proto ta čárka, ale tu jsem jaksi nenašel... A tak už jsem na první cestě byl na tom dost bídně. V druhé cestě jsem cvakal první a druhou expresku v jednom pohybu. Cvakl jsem první, ale pravděpodobně byl nedovřený zámek a jak jsem cvakl druhou, tak se ta první vyvlíkla. A v tom momentě je všemu konec...Je to vynechaná expreska a dál se nic neřeší.
Díky tomuto totálnímu fiasku jsem měl aspoň víc času na skály. Zajeli jsme s Ivuškou do Gravere v Itálií, kde se mi podařilo vylézt TCT 9a onsight, a to v dost přesvědčivým stylu. Cítil jsme se v té cestě prostě úplně nesmrtelnej. Byla to mírně sekaná mírně převislá cesta po lištách a sám jsem se podivoval nad svojí momentální schopností sklepávat. Ani mi to nepřišlo moc těžký, ale Stefano Ghisolfi vylezl tento kousek na jaře a srovnával jej s ostatními 9a, které má vylezené a tvrdil, že je to jednoznačně nejtěžší, co kdy vylezl. Tak mu asi budu věřit :).
Odpoledne jsme přejeli do Francie a kousek od Brianconu jsem si vyhlídl další 9a La prophétie des grenouilles. Počkal jsem pěkně do večera na podmínku a šel na to. Cesta to tedy vůbec nebyla onsightová, samé patičky, vklínění hlavy a podobně, ale nějakou záhadou se mi nástrahy klíčového místa podařilo probít a dolezl jsem do restu. Zde jsem tak 3 minuty odpočal a ten stejný chyt, na kterém jsem visel, se mi v následujícím pohybu vydrolil pod rukou. V dolezu bych musel mít hodně velkou smůlu, abych spadl. Zbombil jsem to však na druhej. Tato cesta je však na 9a asi poněkud lehčí. Po restdeji jsem dal pak v Orpierre Mission Impossible 8c onsight a asi největší radost mi udělala cesta ve Volx Super Plafond 8c+ onsight s nacvakáváním expresek. Že bych mohl onsightovat tuto tvrdě bouldrovou, mytickou klasiku jsem si nepředstavoval ani v nejdivočejším snu, ale v tu chvíli byla taková síla, že jsem to k tomu řetězu nějak dohrnul. Po tomto pocitu neskutečné síly mě však hned další den pořádně proškolila Biographie, co jsem ji nejen že nedal na retroflash, ale ještě ani na další dva pokusy jsem nedolezl ani do k bývalému řetězu první délky. Prostě vůbec nefungovaly ruce. Tak snad po restdeji..
."

Adam při OS pokusu cesty Biographie 9a+

No to je mela co?! :) Tak si zase vraťte spodní část pusy do zavřené polohy a skočte si vysušit ruce. Hopsněte na židli a zčekněte ještě videjko z OS pokusu Biographie.

Ondra Nevělík Subway 8b, Frankenjura
"První návštěva Jury po šesti letech a cíle a motivace byly vysoké, ale kůže chtěla jinak, nicméně o restdayi jsem si aspoň nacvakal Subway, hned mi padla do oka. Na druhý den jsem si ji ještě jednou prolezl expreska-expreska a dal dva ostré pokusy než jsme jeli domu. Naštěstí ten druhý vyšel. Většinou si lidé píšou hard - udajně cesty v Juře ze začátku 90. let jsou solidní, žádné dávačky. Každopádně tady stačí člověku nadechnout a čtyřikrát zabrat na hraně převisu a je posekáno."

Ondřej Nevělík

Matúš "Kuko" Kostka ze Slovenska dal Ruky Rukaté 8b/8b+ Demänovská Dolina
Cesta je prý až 8c stupni, ale bohužel se mi nepodařilo vytáhnout více informací. Snad příště :)

Matúš "Kuko" Kostka

Martin Gospoš Fuego 8b, Arco
"V Zoo kempu v Arcu jsme byli banda ostravských hasičů - lezců - cyklistů s rodinkama. Lezli jsme jen po večerech, za křiku dětí pod skalou, jinak rodinná dovolená. Počasí celkem přálo. Občas bouřilo, ale skály nezatekly. Chtěl jsem zkusit něco těžšího vylézt a samozřejmě s tím že se nemusí podařit taky vůbec nic. Boulder uprostřed jsem zkoušel bez přídrží z madla skokem do díry, ale v kuse jsem to spojil málokdy. Naštěstí se mi dostalo rady a malé natočení levé ruky krok trochu zlehklo a obtíže se posunuly směrem k řetězu. Čtvrtý den jsem vypadl 3 kroky pod řetězem a stres trval dál. Pátý den jsem 2x nedal boulder a přestal jsem věrit... Naštěstí jsem před odchodem zkusil dát ještě pokus a cesta se smilovala. V neděli jsme byli svědky přelezu undergroundu Stefanem Ghisolfi."

Martin Gospoš, Dolez haremheb,varianta Tuzex 8a Višňové

Martin Stráník Autofix 8B+, Moravský Kras
Martin píše super infos na svém Blogu a celý proces si tam můžete pročíst. Rozhodně přelez 8B+ boulderu stojí za větší povšimnutí a Martin ještě dodává stručný popis:
"Autofix byl nejtěžším projektem/propojením v jeskyni sloupských Starých skal. Jedná se o propojení Automatixe a Idefixe a mezi nimi lehčí přelez. Hlavním problémem je to, že nejtěžší krok je na závěr, takže už poměrně načatej dolezeš do dvoukrokovýho 8A+. Autofix mě celkem zabral asi 6 výjezdů (+ ty, kdy jsem lezl samostatně Automatixe a Idefixe). Během pokusování jsem asi 50x vylezl první část za 8A+ a pak padal v Idefixovi. Naštěstí to teď v sobotu konečně vyšlo. Už mi z toho boulderu pomalu hrabalo, tu první část bych možná už vylezl i poslepu. Byl to jeden z boulderů, kde jsem strávil nejvíc času a přelez udělal velikou radost."
Co prst?
"Prst drží, bolí jen v malých lištách,jinak ho po rozlezu ani necítím."

Martin a Štěpán, foto: Pepe Piechowicz

Jan Magnus Novák poslal prdět do děníku TV Show 8A a Device Be Suspended 8A obě v Sasku
S Honzou byl toto pondělí rozhovor a kdo ho nestihl, tak honem prohltat písmenka :)
"Tak do Saska jsme jeli na radu Martina, že jsou to super bouldry a taky že jo! Divace jsem vylezl na 7p. Nejtěžši byl ten skok a nasledné snižení do dírky a pak už to šlo. TV Show jsem vylezl asi na 10p. Je to silovej bouldr, kde je těžky prvni a předposledni krok."

Jan Magnus Novák, Device Be Suspended 8A

No a na závěr jsem si nechal roštěnky. To je teda parádička, že nám ty holky takhle dobře lezou :) A oni by si ty přelezy i sušily pro sebe. No chápete to :)?

Petra Růžičková Panychida 9+/10- Moravský Kras
"Cesta Panychida se nachází na Byčí skále v Moravském Krase. Málo kdo tam jezdí a je to velká škoda. Jsou tam nadherný cesty. Lezla jsem sice jen Pedrův smrk, ale je to nejhezčí cesta v Krase, jakou jsem kdy lezla. Letos se tam chystám ještě na Hořký měsíc a Top gun. Panychidu jsem lezla jen proto, že jsem tam jela jistit Majkiho, tak jsem to taky vyzkoušela. Je to krátká, hodně převislá cesta. Na začátku boulder po lištách a pak nášahy po větších chytech. Myslela jsem, že mi takový styl nesedí. Zkusila jsem to 2x a moc mi to nešlo. Pak jeden den jsem zkoušela boulder nad matrací. Ten mi docela sedl, tak jsem si ze spodu namyslela jak by to mohlo jit a pro mé překvapení jsem tuto cestu vylezla. Možná to bylo díky tomu, že jsem při přelezu měla podporu od autora této cesty. I když předtím mi popisoval jak se mu čtvrté jištění nechtělo vrtat hluboko. Vzhledem k tomu, že třetí je rezavý kruh a pod ním smyčka, tak mě to moc nepotěšilo. Naštěstí mě to neodradilo:-)"

Foto je ze Sloupu, cesta Indii za 7. Moje prvni cesta kterou jsem lezla na prvním. Pěkně stará fotka. Je mi tam tak 15 :-D

Míša Solanská alias SOLI, Poseidon 8a (slovesnko, Porubka, Hrádok)
"Cesta je o pěti krocích a buď je dáš nebo ne. Možná jsem vymyslela program s kterým autor vůbec nepočítal :). Teď na to bude jezdit cela Ostrava :D. Obtížnost této cesty je neurčitá. V čechách jí nemá vylezenou nikdo a na slovensku pár lidí. Cesta se nachází v ne moc navštěvovaném sektoru Hrádok na Porúbce (oblast za Žilinou). Skála má pouze 12 metrů. Problém cesty je pěti krokový boulder po malých chytech a pak už jen dolez ve velkých. Menší výška v této cestě je konečně výhodou :)."

Míša Solanská

Alexandra Gendová dala Antigravitation 8a Frankenjura
"Od prvního pokusu jsem padala z posledního kroku, z lišty, ze které cvakáš řetěz a pak ještě musíš přidat asi 4 kroky po jebkách...Pak 2 dny pršelo a já to šla vycvakat. Zcela nepochopitelně to bylo ale úplně suché a i když mi nahoře pršelo na hlavu, tak to šlo :) Je to lehčí 8a. Ve Francii by to bylo určitě 7c+. No ale pěkné lezení."

Alexandra Gendová

Eva Křížová dala Arbitrage 8a, Adlitzgräben
"V oblasti Adlitzgräben jsem byla poprvé a musím říct, že se mi tam moc líbilo. Nejen skály ale i krásná příroda. Arbitrage jsem viděla po příjezdu přelézt Petra Andrlu. Neodolala jsem a cestu také zkusila. První den jsem dala dva seznamovací pokusy, kde jsem musela hlavně poladit nohy. Další den se mi ji podařilo přelézt na třetí, celkově tedy pátý pokus. Cesta se mi líbila (i když mám raději převislejší profily se silovými kroky :-)) a urcite stoji za to si ji vyzkouset."

Foto z Arca, fotil Jan Kříž

No a je to. Ani to nebolelo a přelezy minulého týdne jsou na světě :). Perte do mě informace! Práskejte cesty a práskejte spolulezce :) Oni si to zaslouží a nikdo si nic sušit pod polštářem nebude. Ale samozřejmě big respekt i těm kdo o přelezech psát nechtějí a o publicitu nestojí. Každýho volba a je jasný, že lezení je víc než jen čísla a pocity jsou při něm k nepopsání. No ale stejně mi to nedá nahodit drobný šťouch a upozornit na fakt, že se u nás potuluje další lezec, který bombí osmcejda...Pacholek jeden :).
Tak se držte a užívejte skály a životní pohodu. Kurňa co je víc?

Lezecký obsah na boulder.cz najdete ZDE.
Připravujeme novou rubriku, která bude mít název Otázky týdne. Doufáme, že se do ní zapojí co nejširší okruh lezců a že vás bude bavit. Ještě ale chvílku potrvá příprava a tak chvíli vydržte :).
Na co se ovšem už můžete těšit tento týden, tak to jsou Songy :) Bebeso jako takové žije hudbou a všichni ji během cestování do skal posloucháme. Od nás dostanete každý týden tipy klipy co nás baví a třeba vás to bude inspirovat. Pravidelnost bude nastavena na každou neděli a těšte se na první nálož hudebních pecek už tento týden :).

Mějte seee
Oliváč

Přidat komentář
Autor:  Pro vložení komentáře je nutné být přihlášen