Nejnovější komentáře

Autor: Klára Kušková28.03. 09:04
Autor: Karin Slunečková27.01. 21:06
Autor: Petr Černocký22.01. 13:13

BB - najdi si svou akci...

<Duben '24>
poútstčtsone
 1 2 3 4 5 6 7
 8 91011121314
15161718192021
22232425262728
2930
     závod      promítání      koncert      přednáška      ostatní      párty      dětská akce      víc akcí

Boulder s.r.o

praha

25.11.2015 23:37

Přelezy týdne 47

Dneska jedu zase za pár minut dvanáct...Sorry, ale pořád je to středa :). Znáte to jak to chodí. Spíte si a je klídek, ráno se probudíte, otevřete oči a najednou se rozjede seriál života a večer čumíte a říkáte si: "Hustý :)". Den protočí celý ciferník a kousek a už se blíží čas spánku. Tak na usínání tady máte ještě rychlé Přelezy týdne.

Začneme babkama :) a lezením s lanem. Je to královská dispiclína a má prostě přednost.

Gabriela Vrablíková Sonce V Očeh 8a+, Samsara 8a, Giljotina 8a, Mišja Peč
"Když se tak ohlížím zpět… Tak jako svůj největší úspěch v Ospu považuji svoji vytrvalost vydržet vzhůru a účastnit se společenských událostí do ranních hodin. Musela jsem vždy mít ještě druhou večeři kolem jedné hodiny ranní, ale přelezům to neuškodilo.. Jako druhý největší úspěch považuji pouze jedno vjetí do protisměru do 5 km vzdáleného nákupního centra. Po Karies jsem ještě vylezla cestu Sonce V Očeh. To je atletická, silová cesta, která mě celkem potrápila, ale alespoň jsem potrénovala své dynamické kroky. Giljotinu a Samsaru jsem vylezla poslední den obojí na druhý pokus. Tyhle cesty jsme lezli s Lenkou Slezákovou a program jsme měli ještě od Tomášů Bintrů. Je fajn vyjet po závodní sezóně na pár dní do skal, přelézt takové cesty a ujistit se, že ikdyž se na závodech nezadaří a vyrazíte do chytu opačnou rukou (jako já), forma je vysoko. Ještě je třeba hodně poděkovat příteli Klofimu, který z nás podal asi největší výkon, když snášel moje vztekání při krokování :)."

Gabriela Vrablíková, Foto by Lukáš Pirek

Lenka Slezáková Samsara 8a, Poročna noč 7c Flash, Mišja Peč
"
Samsara je linka v Mišja Peči, která by se podle mě neměla vynechat. A protože jsem během jednoho roku výkonnostně doslova skočila ze 7béček rovnou na 8a+ a 8b, chtěla jsem dohnat svoje resty ve stupních mezi nimi. Cestu jsem lehce zkrokovala a potom platilo, že jakmile udržím dynama na začátku, vrchní technickou část už nepustím…Během super podzimního výletu padlo taky 7c (Poročna noč v Ospu) na flash, vyběhla jsem i další 7céčka a hlavně jsem nalezla nějaké metry."

Lenka Slezáková, foto: Tomá Binter ml.

Adam Ondra Predátor 9a+, Rikki-tiky-tavi 8c, Tanec s vlaky 8b, Traverso pervers 8a+ OS, Kankán 10 Flash, Srbsko a Peacuful Mind 11-/11, Roviště
"Takže ve čtvrtek se mi podařio dolézt Predátora v Červených převisech na Srbsku. Od první návštěvy se mi tam konečně podařilo dostat, hned po tiskovce ČHS jsme s Petrem Reschem odjeli a byla to celkem dost produktivní 2hodinovka. Na rozlez Traverso perverso 10- OS, pak jsem si prolezl Predátora, za 15min stáhl lano a vylezl. Trochu to bylo lehčí, než jsem čekal, taže nevím, jesti to je čistá 11+, nebo spíš 11/11+, ale každopádně pěkná cesta. Hned potom jsem ještě vylezl variantu doleva na první pokus, Riiki-tikky-tavi 11- od Petra. Kandidát na nejhezčí cestu převisů, moc doporučuju. Dolezení na Kankánu za 10 na flash.
V sobotu opět Červené převisy, bohužel počásko úplně nepřálo a převisy byly dost zlitý po pátečním děšti. Zkoušel jsem novej projekt úplně vlevo, ale hned jsem orval klíčovou lištu, čímž se projekt zavřel. V průběhu dne to aspoň trochu poschlo a zkusil ještě takovou variantu nástupu do Predátora víc zprava, což to ztíží na to reálné 11+. Spíš taková tréninková varianta než reálná cesta, ale nebylo co jinýho dělat. Těsně jsem ale nevylezl, z klíčové kozy mi dvakrát za sebou smekla mokrá lezečka z předchozích chytů.
V neděli Roviště, tragédie s podmínkou snad ještě větší. V 9 už jsme s Rogerem Schaelim byli pod skálou, ale trochu nasněženo a dost mokro. Měl jsem v merku projekt z Tritia doprava, až do překřížení Haftyho a dolez Wavem, což by moho být těžší 11 nebo lehčí 11+. Bohužel v Tritiu nebyl jedinej chyt suchej, tak jsem zkusil nástup přes Kamasutru, která byla taky zlitá, ale ta se dá za mokra lépe. Na třetí pokus tak vzniklo Peacuful Mind 11-/11. Pro ty, co to na Rovišti znají a stále jsou zmatení, tak je to jenom prodloužení Spilkinova projektu Peace of Mind 11- (těžké), kterej snad brzo vyleze a vede Kamasutrou a pak stále mírně doprava ke slaňáku Haftyho. Peaceful Mind vede stejně, jen pod střiškou se dáte doprava do Haftyho, stále krásnou diagonálou doprava do Wave. Peaceful Mind s nástupem v Tritiu bude tedy ještě těžší, ale to musí počkat na příště. Ve 12 jsme museli odcházet, Roger na letiště, já na festival na Smíchově."

Adam Ondra

Aha! Sorry...vlastně...

Predátor!

Jakub Konečný Pikova Dama 8b, Lahko Noč Irena 8b, Missing Link 8b/8b+, Missing Drink 8b+, Natural Link 8c, Corrida 8c, Mišja Peč
"
Po prvním Ospu jsem měl v plánu pár týdenní rest, ale nakonec jsem byl přemluvenej a jel zas.
Missing drink: Nastupuje stejně jako link, ale po třech preskách uhýbá doleva. Lezení v téhle jeskyni mi sedí takže jsem ho dal docela rychle. Ale s porovnáním s Missing linkem je výrazně těžší.
Natural link: Je to vlastně přírodní link a leze se bez sekaných dír, kde vznikne zajímavý bouldr. Linka jsem vylezl už před pár dny takže jsem kroknul jen bouldr a za čtrvrt hodky vylez.
Corrida: Celé to je jenom o dvou bouldrech. Vylezeš první 7áčkovou délku za kterou máš nouhend na obrovském krápníku. Pak následuje bouldr za stiskáče a dlouhý krok do oblé lišty. Sklepneš na madlech a zas bouldr- malá lišta na pravačku, levá pata za polici a krok do spoďáku, trochu těžší než první. Na čtvrtý to pustilo a vůbec mi nenateklo. Takze tedka pauzing a příští rok uvidím co skály přinesou :)."

Jakub Konečný, Foto: Radmil Schneider www.radmilschneider.cz

Kubo Kováčik Active Discharge 8a Flash, Osp Kaj Ti Je Deklica? 8b+, Marjetica 8b/8b+, Mišja Peč
"K
aj ti je deklica?- tak to asi všetci dobre poznáme, minimálne z rozprávania. Tri bouldríky, asi najhorší je hned ten prvý, aj ked pre mna bol najhorší ten posledny. Prelez cez striešku a pobrať horné lišty. Docela mi tam dochádzalo vždy. Aj keď pri preleze to bolo docela na klud :).
no a Marjetica: to bola z núdze cnosť. Kedže sa jemne pokazilo počasie tak som sa musel presunúť do diery. Nepríjemný silový začiatok, rest v madle, a potom prebrat pár malých chytov, celkovo asi tri kroky a potom už len dolez po dobrých.. Dá sa tam padnúť ale nie je to žiadne peklo :)."

Kubo Kováčik,
Kaj ti je deklica?

Martin Jech Marioneta 8b+/b+ Mišja Peč
"Mari
oneta: Marionetu jsem si vybral, protože se jedná o silovou výbušnou cestu charakterem velmi blízkou těm závodním, což mi bylo sympatické. Spodní kampusová pasáž mi nedělala velký problém a očekával jsem rychlý přelez, ale kvůli drobným chybám v programu se mi nedařilo spojit kampus s „dolezem“. Po vyladění programu přišel progres, díky kterému jsem nejprve spadl 3x z posledního kroku a následně 4x o dva kroky dál. Nakonec jsem raději nechal svou flegmatickou hlavu na zemi, nazul vytuněné Ozony a vylezl to."

Martin Jech, foto: Tomáš Binter ml.

Jan Zíma Mrtvaški Ples 8b, Mišja Peč
"P
o delší době se mi podařilo něco přelézt. Mrtvaški Ples je taková Osp-klasika, netřeba popisovat. Cestu jsem si tak moc oblíbil, že jsem během celého zájezdu záměrně padal ve všech možných místech, abych si přelez schoval až na poslední den. V takovém motivačním prostředí, které vzniklo příjezdem všech možných borců a borkyň ze SP z Kranje a za podpory repre týmu to prostě nešlo nevylézt:-)."

Honza Zíma

Lano necháme lanem a vrhneme se na bouldermatky. Konkrétně na jednu hustou a hustě lezoucí matku :) prostě Boulder Matku :)!

Zuzana Ulrichová
Karavana mraků 7C/C+, Petrohrad
"Po sobotních dětských závodech, kde se Adámek ve své kategorii umístil na super 3.místě, jsme děti předali prarodičům :) a vyrazili ještě s Jirousem na otočku na Petráč. První Petráč po dlouhé době, nečekala jsem nic extra, času celkem málo, cíl byl jasný-Karavana mraků 7C/C+-pozkoušet kroky, případně i vylézt :) Přes den pršelo, trochu sněžilo, kámen byl místama dost mokrý, ale chyty suchý, tak jsme pozkoušeli a pak jsem to taky vylezla. Ještě byl čas na přesun jinam, ale to už bylo jen workování "projektů"..."

Petr Resch Prkno 8B, Petrohrad?
"Na nové Padání přibylo pár osmiček, poslední ze dneška jedno 8B. Silová prasárna ve skoro stropě po skále hlaďouličké, jak dětská prdýlka. Jmenuje se to „Prkno“. To jakože tělo jak prkno."

Petr Resch, Prkno 8B

Martin Jungling Air 8B, Jungling Air Direct 8A, Imperator 8A, Marmelade Var. Moser 8A, Unterland 8A, Maltatal
"
S Ondrou Benešem jsme vyrazili na pár dní do Rakouského Maltatalu. Domovská oblast siláka Klema Loskota, známá i díky Nalleho přelezu Bügeleisena sit (8C/+). Materiál je hodně podobný Ticinu, akorát tu mnohem víc kloužou nohy. Počasí nám celkem přálo a i když je potřeba si na místní lezení zvyknout, docela se i dařilo. Mě se podařilo vylézt 4*8A a jedno 8B.
Air 8B.: Nádherná mírně převislá a docela vysoká stěnka. Po prvních nálezech to vypadalo na hodně rychlý přelez,ale nakonec se z toho stala pětidenní silová a hlavně psychicky vyčerpávající bitva. Buď šmýkla noha nebo jsem nebyl schopný dotáhnout pohyb. Po malé vychytávce, na kterou jsem bohužel přišel až třetí den zkoušení se přelez zase přiblížil. Nakonec vše klaplo až včera, když jsem se do Maltatalu vypravil na otočku jen kvůli tomuhle kusu kamene. A vyplatilo se! :)
Imperátor 8A: asi nejhezčí bouldr v tomhle stupni v údolí. Silně převislá hrana. Jedna ruka plácá hranu,druhá špatný bočáky. A k tomu klasicky strašně špatný šmýkavý stupy. Nakonec padlo až druhý den na poslední pokus, který jsem tomu byl ochotný dát. K těm dalším není moc co psát. Většinou celkem rychlý proces a nezanechaly tak hlubokou stopu :)."

Martin Jungling, foto: Zdenda Horáček

Lukáš Skála Study Hard 8A/8A+, Mandragora 8A+, Modřín
"V sobotu razíme na Modřín s Martinem Tomáškem, lezeme kolmý Céčka a Martin ke konci posílá boulder Rybanaruby 8A+/8B (s Martinovo ocelovou patou něco okolo 8A?:)
V neděli razíme s Magnusem a zkoušíme Mandragoru 8A+. Originál kýlem jakžtakž nakrokuju a pak zkoušim variantu horem, která je asi taky A+, dva-tři kroky přes menší chyty...Ta chvíli odolává, ale pak bum a jsem v madle na hraně. Luxus silovka! S klasou nevim, ale nechávám 8A+."

Jan Novák Černobílá Trikolora 8A, Mandragora 8A+, Modřín
"Tak Trikoloru jsem zkusil minulé pondělí. Kroknul jsem ji, ale na přelez už to nebylo. V neděli jsem přijel čerstvej a málem to padlo prvnim. Nakonec jsem tam ještě par pokusu dal. Celkově to padlo asi na 11 pokus. Pro mě jedno z nejtěžších 8A co jsem zatim vylezl. Pak přesun na Mandragoru. Dlouho jsme ladili kroky, ale nakonec se našel optimalní program. Poté 3 pokusem sesláno."

A je to :)
Máte co jste chtěli!
Díky za komenty v minulém čísle. Je vidět, že když se pohrozí, tak to jde :) Budu asi hrozit a dělat modelku častěji...
Já zase moc díky všem, kdo do Přelezů napíšou a pošlou fotku. Je to bezva a ouplně nejvíc když to vše dorazí bez připomínaní a nahánění vás všude možně :). I když na druhou stranu je to docela zábava a myslím, že i vás to docela baví :)
Jo a díky za optání :) Od Jůes zase nelezu...Jak já to jen dělám :) Každopádně Hala 27 jde do finiše!